tisdag 22 oktober 2013

Den lilla skitbiten är ute!!

Så där, nu är Knatten opererad och den lille marodören är utplockad ur benet. Operationen gick bra och själva leden hade inte påverkats av benbiten. Det var lite irriterat i området där biten hade suttit men det rensades upp och prognosen ser bra ut. "Prognosen att hästen kommer att återfå sin fulla atletiska funktion ser god ut". Så nu står Knatten i sin box i fjorton dagar och får inte gå ut. I går kväll hade han nog ganska ont innan medicinen hade verkat för han stod och slog med sitt högra framben. När jag kom tillbaka senare på kvällen för att kolla till honom var han lugn. Nu ska han tempas morgon och kväll och få sin medicin. Det blir några tidiga mornar framöver för min del då jag får åka in om stallet innan jobbet.

Nu skulle jag ju inte ha någon häst att rida på ett tag, men jag är ju om mig och kring mig så jag har snikat in mig på en av de andra hästarna i stallet. Det är en 13- årig valack som heter Masai. Han har inte gjort så mycket det senaste året men har tidigare tävlat upp till 1.20. Det är A i stallet som äger honom och jag provade honom nu i helgen. Jag gillade honom mycket för han är sån där allt igenom god och snäll häst men som ändå är pigg och framåt. I kväll ska jag hoppa honom lite i"kaosgruppen" för Mr B. Vi tar det lite lugnt med honom nu i början eftersom han inte har varit igång så länge. Tack och lov att det finns människor som låter en rida och hoppa deras hästar. Nu kommer jag ju att kunna hålla igång min ridning och mig själv med mitt nya "sidoprojekt". Jag återkommer med rapport från hoppningen senare.


2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att OP går bra, nu önskar jag god rehab och ser framemot att läsa om projektet ;)
    Mvh Vera
    http://horselifebyvera.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge går det fint :)! I dag skall vi byta bandaget ohoo lite aktion!!

      Radera