tisdag 21 januari 2014

Mer mentalt!!

Hej jag har en liten fråga till er där ute! Vad anser ni om mental träning för ryttare? Som ni nog vet vid det här laget så har jag ju numera en mental coach som jag träffar lite då och då! I dag ska vi ha vårt tredje möte. Det ser ut som om allt fler intresserar sig för mental träning inom ridsporten och detta är något som jag själv skulle vilja arbeta med i framtiden, så därför undrar jag hur ni läsare ställer er till detta?

  • Skulle ni kunna tänka er att lägga mer fokus på mental träning för er ridnings skull, eller gör ni redan det?
  • Skulle ni kunna tänka er att lägga pengar på detta eller räcker det att göra det på egen hand på hemmaplan.
  • Skulle ni kunna tänka er att använda det bara för att bli bättre ryttare på hemmaplan eller bara för tävling, eller både och!
Länk till inlägg i Ridsport!

2 kommentarer:

  1. Det är bra, väldigt bra om det är rätt mentala utvecklare. personen behöver inte ens kunna häst, bara bra om den inte gör det för det eliminerar partiskheten.

    INTE alls på egen hand! hade man fixat det på egen hand hade man inte haft behovet nu eller hur?

    det måste vara en helt utomstående som helt saknar band och har 100% objektivitet och man måste vara öppen för kritik även om den är tuff. det handlar egentligen om att utveckla sitt tänk lika mycket som det handlar om att eliminera orelevant tänk.

    Jag tror det kommer vara skitbra för dig att gå hos den personen. vi behöver höra hur jäkla korkat vi tänker ibland för att kunna bryta den trenden och börja tänka som vi innerst inne vet att vi behöver tänka fast vi inte vill se det innan någon utomstående skriker det i ansiktet på oss.

    www.finest.se/silverbjälke

    analysera den du :)

    SvaraRadera
  2. Jag har svarat i ett inlägg på min blogg :)

    SvaraRadera