onsdag 5 mars 2014

Utan idéer men rätt glad ändå:)!

Det är sällan jag får riktig fullständig idétorka när jag skriver, alltid är det något jag brukar komma på även om det kanske inte alltid är jätteintressant eller revolutionerande. Just nu känner jag för att skriva ett inspirerande inlägg som får folk att häpet lyfta på ögonbrynen och bli super engagerade. Men nej det är helt tomt på sådana inlägg i mitt huvud. Mitt liv är alltså inte roligare än så för tillfället utan helt enkelt skittråkigt. Jag har inga hundra bollar i luften och är bara helt och hållet vardaglig och grå!

Men vet ni där ute det är faktiskt rätt så gött att bara vara vardaglig och grå. När jag tänker efter så är jag just nu väldigt nöjd med det. Jag behöver inte ha tusen projekt och hundra bollar i luften för att känna mig värdefull. Jag är bra som jag är även om man jag är en liten grå, tråkig alldaglig människa som bara har en häst, som inte rider på elitnivå eller har något fancy jobb inom någon tjusig bransch med tusen projekt på gång. Sedan kan jag drömma om och sträva efter att bli elitryttare, att tjäna rikgit mycket pengar och komma på superspännade projekt och grejer, för drömmar ska man ha och sträva är bra för, ja jag vet inte riktigt men det har jag hört i alla fall! Men under tiden så har jag faktiskt ett väldigt rikt och bra liv som det är! Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget men det var det som poppade upp i huvudet, så det blev som det blev!


2 kommentarer:

  1. Jag har känt mig "grå" ett par veckor nu och börjar bli trött som fan på det :( skönt en kort stund men nu är det mest frustrerande. Jag vet att jag har betydelse för många runt mig gällande hästar och träning och det ger mig en liten egoboost, men den bästa måttstocken på lycka är ju ändå när man kan leva på det man älskar att göra och får ett sms från en skitglad kund. då spelar inte elitnivå, lastbilsstatus eller nån krets med stora namn någon som helst roll. de dagar man inte ser det av värde i sin vardag vill man ha allt detdär, men när man sitter frusen på en trasig ikeapall och känner sig omotiverad för nästa uteritt och får ett fint sms från en okänd och halvdålig ryttare som är överlycklig för senaste träningen blir man så glad att allt annat bara är patetisk yta. då lever man :)

    nu ska jag ruska av mig mitt grå och ta tag i massa roliga saker, lyckas jag så byter jag nyans ett tag och lyckas jag inte så har jag iaf haft kul och lärt mig nåt på vägen.

    PS: glöm inte skicka gubben att fixa matta till transportlemmen och skiljeväggen. perfekt väder för småfix idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är min gråa känsla över en galopp på en perfekt harvad utebana fick stopp på den känslan!!

      Radera