måndag 7 april 2014

Skärpning T. Brown!!

I går hoppade vi och Knatten var fantastisk medan jag mest hängde med och åkte häst! Jag måste verkligen ta tag i mig själv och skärpa till mig igen! Grå, grå, grå är det som gäller framöver. Det innebär att jag måste ha en plan från det jag sitter upp, vara konsekvent i min ridning, inte sitta och tänka på annat och att inte bara tro att det löser sig!

Min akilleshäl rent mentalt är att jag så himla lätt tappar fokus och bara kör på utan någon som helst planering eller styrning. Stöter jag på hinder så rycker jag bara på axlarna och tänker att det "löser sig som det löser sig" och det gör det ju oftast fast kanske inte på bästa sätt?!

Så från och med i dag är det skittråkig "gråplanering" som gäller. Här ska skrivas GameAgendas och PreActions så att pennan glöder inför varje ridpass!! Tar emot i min blå-grön-röda själ men det måste göras så då gör jag det! Nu ligger tävlingssäsongen framför oss och mitt mål är att vi ska upp i klasserna så då gäller det att fokusera! Om ni undrar omm färgerna så står det mer om det i detta inlägg här. 

Jag kan ju börja med att ta reda på vilken dag jag ska tävla i till helgen! Jag har varit rätt övertygad om att det är på söndag men alla andra säger att det är på lördag, så det är ju rätt sannolikt att jag då har fela och alla andra rätt!  Där har ni mig i ett nötskal!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar